Cloud Server

Virtualni server

Virtualni server promatran s korisničke strane izgleda i ponaša se kao fizički server, ali je zapravo izolirani dio nekog domaćina u Optimar datacentru. Dakle, korištenjem virtualizacijske tehnologije simulira se hardver te se kreira virtualno računalo. Na taj način, moguće je na jednom serveru imati više virtualnih strojeva- svakog sa svojim operativnim sustavom. Najmom virtualnih servera klijent dobiva neovisno okružje s računalnim resursima i operativnim sustavom, uz garantiranu dostupnost.

Prednosti najma virtualnog servera su:

  • Nema kapitalnih izdataka kao u slučaju kupnje servera
  • Niži troškovi održavanja- nema potrebe za vlastitom niti unajmljenom IT službom
  • Bolja kontrola ukupnih operativnih troškova- el. energija, hlađenje, održavanje, nadzor, fizička i protupožarna zaštita uključeni su u cijenu najma
  • Visoka dostupnost aplikacija, odnosno minimalni prekidi u radu servera - virtualizacijski softver brine se o dostupnosti u slučaju zatajenja određenog dijela sustava
  • Optimalno korištenje resursa- kod nabave fizičkog servera dio resursa se ostavlja kao neiskorištena rezerva, dok se kod virtualnih servera uvijek iskorištavaju upravo potrebni resursi - što vodi daljnjem smanjenju troškova
  • Fleksibilnost - virtualni hardver moguće je po potrebi vrlo brzo proširivati i smanjivati - dovoljno je poslati zahtjev Optimaru
  • Virtualni serveri podržavaju i disaster recovery značajku te održavanje kontinuiteta poslovanja.

Optimarovi virtualni serveri bazirani su VMware-ovoj virtualizacijskoj tehnologiji. VMware je vodeći svjetski proizvođač virtualizacijskog softvera.

Dedicirani server

Najam servera nudi mogućnost potpuno fizički odvojene infrastrukture od ostatka opreme u datacentru pa je pogodan za tvrtke koje imaju izvjesnih sigurnosnih dvojbi u vezi podijeljene infrastrukture.

Kao dodatne opcije za svaki od paketa, moguće se odlučiti za Windows operativni sustav, HW RAID (sklopovski diskovni niz), dodatni RAM (radna memorija) ili Fiber Channel konekciju, tj. poveznicu na sustav podatkovne pohrane, odnosno skladište podataka (engl. storage).

Kolokacija servera

Usluga kolokacije servera omogućuje klijentu unajmljivanje prostora za smještaj njegove računalne opreme u Optimar datacentru. Ova usluga namijenjena je svim tvrtkama koje žele svoju računalnu opremu pohraniti na sigurnom mjestu, uz lak pristup i nadzor te istovremeno znatno smanjiti troškove smještaja svoje IT infrastrukture.

Klijent ne treba ulagati u infrastrukturni dio opremanja vlastite lokacije, što donosi velike uštede u kapitalnim ulaganjima i troškovima podrške i održavanja. Mjesečna naknada koja se plaća Optimaru ulazi u operativne troškove, a u nju su uključeni svi zavisni troškovi (prostor, energetika, nadzor, itd.) te je ona lako predvidiva za svaki pojedini mjesec korištenja usluge. Ukoliko klijent u budućnosti zatreba više ili manje prostora, usluga se lako proširi/smanji.

Ugovaranjem ove usluge podrazumijeva se smještanje i korištenje opreme, uz 24/7 tehničku podršku.

Cloud Backup

Sigurnosna podatkovna pohrana (tijekom rada) u Cloudu je usluga kojom se jednostavno i automatizirano vrši backup s bilo kojeg računala i/ili servera uz pristup Internetu. Podaci korisnika čuvaju se u Optimar datacentru.

Instalacija aplikacije traje vrlo kratko (manje od minute) i tijekom tog procesa korisnik definira s koje lokacije i u kojem trenutku se podaci trebaju backupirati.

Raspon opcija diskovnog prostora u paketima za backup klijentskih računala (desktop i laptop) iznosi od 10 GB do 500 GB, dok za servere iznosi do 5000 GB, bez ograničenja na promet podataka tijekom mjeseca. Iznimno povoljna cijena mjesečnog najma uključuje licenciranu aplikaciju za jednog korisnika, diskovni prostor po želji korisnika te tehničku podršku.

Kontinuirana zaštita podataka (Continuous Data Protection) je funkcija koja nadzire označene datoteke i foldere na korisnikovom računalu, te u slučaju bilo kakve promjene, odmah radi backup na server. Ovo je posebno važno tvrtkama koje žele sačuvati sve verzije svojih kritičnih podataka.

Backupirani podaci su dodatno osigurani – Optimar datacentar ima fizičku zaštitu (zaštitare) 24 sata dnevno, te video nadzor i protupožarnu zaštitu. Pristup serverima nije moguć bez najave i odobrenja odgovorne osobe. Za serverski backup nudi se dodatna opcija OBM-Online Backup Manager. Ova opcija ima backup module za VMware, Hyper-V, Microsoft Exchange Database Availability Group (DAG), Microsoft Exchange Database, Microsoft Exchange Mailbox, Microsoft SQL Server, Oracle Database, Lotus Domino/Notes, MySQL i Windows Bare Metal.

Cloud Sharing

Cloud Storage

CloudStorage je servis dijeljenja datoteka među korisnicima- u pravilu među zaposlenicima grupe, tima, odjela ili cijelog poduzeća. Pri aktiviranju usluge, Optimar dodjeljuje korisnicima traženu veličinu prostora na serveru u podatkovnom centru, te korisničko ime i lozinku. Korisnik sa svoje strane treba samo instalirati aplikaciju, te je odmah spreman početi s korištenjem usluge.

Kada bilo tko od korisnika doda novu datoteku, ili spremi ažuriranu datoteku, sadržaj foldera se sinkronizira svim korisnicima. Prednost ove usluge je u tome što svi korisnici uvijek vide i posjeduju posljednju ažuriranu verziju dokumenata, bez obzira na to kad i tko je od njih radio izmjene. Na taj način se izbjegavaju pogreške korištenja starih verzija ili paralelno kreiranje različitih verzija istog dokumenta, od strane različitih korisnika.

Omogućene su različite razine pristupa dokumentima ili bibliotekama dokumenata- izrada, odobravanje ili pregledavanje. Odobravanje dokumenata je vrlo jednostavno- za autorizirane osobe nije potrebno potpisivanje dokumenata na papiru. Na taj način moguća je potpuna kontrola tijekom životnog vijeka dokumenata te eliminacija papirologije.

SharePoint

SharePoint je jednostavan, raširen i općeprihvaćen alat za organiziranje i dijeljenje dokumenata te za suradnju pri njihovoj izradi. Izrada jednostavnih web stranica za vaš tim može biti vrlo jednostavna, budući da Sharepoint ima bogatu galeriju predložaka koje je moguće prilagoditi korisniku bez znanja programiranja. Potrebno je samo dodati tekst, slike i tablice.

Brzo i lako mogu se dodati posebne web stranice, pod glavnom stranicom, za pojedine timove i projekte.

Omogućeno je i jednostavno kreiranje intranet stranica za prijenos važnih internih informacija u poduzeću, kao što su objave, procedure, radne upute i sl.

Extranet stranice omogućuju eksternim korisnicima kao što su dobavljači ili distributeri pristup i dijeljenje informacija s Vašim zaposlenicima kroz siguran i nadziran sustav.

SharePoint stranice mogu služiti za lakše i efikasnije praćenje projekata. Stranice se mogu sinkronizirati s aplikacijom MS Project Pro ili integrirati s Project Silver.

SharePoint osigurava zaposlenicima točne i ažurne informacije o projektima u svakom trenutku, što im olakšava njihovo dijeljenje, kontrolu i ponovnu uporabu te im pomaže u donošenju poslovnih rješenja.

Cloud Mail

MS Exchange

Microsoft Exchange Mailbox osigurava korištenje e-maila, bez inicijalnih troškova kupnje servera, softvera, backup-a i instalacije.

Sustav ima sve funkcije kao i Outlook, a pritom su dostupne s bilo koje lokacije (e-mail, kontakti, kalendar, zadaci (engl. task)).

Mailovima se može pristupati i putem aplikacije instalirane na korisničkom uređaju i putem web-maila.

Mailbox i kalendar su dostupni i sinkronizirani na svim uređajima- desktop laptop, smartphone, tablet.

Održavanje sustava je potpuno u domeni Optimara, ukida se obaveza administracije od strane korisnika. U sve pakete uključena je i usluga backup-a, te antivirusna i antispam rješenja za veću sigurnost korištenja.

POP/IMAP

POP/IMAP business e-mail je usluga namijenjena manje zahtjevnim korisnicima. Poduzeće može koristiti ovu uslugu zajedno s Microsoft Exchange Mailboxom na istoj domeni.

E-mail je upravljan putem aplikativne podrške Cpanel-a s opcijom webmail-a.

Omogućeno je automatsko odgovaranje na poruke, filtriranje e-maila, blokiranja spama te uključivanje ili isključivanje spam assassin-a.

Cloud Web

Web hosting je usluga zakupa prostora na Internet serveru. Usluga obuhvaća zakup određene veličine diskovnog prostora na kojem će biti smještene web stranice sa svim podacima koje one sadrže, te registraciju ili transfer domena .com, .net, .org, .info, .biz i .name.

Korisnicima je, ovisno o paketu, dostupan različiti broj e-mail adresa, pod-domena, parkiranih i dodatnih domena, baza podataka, dodatnih FTP računa, kao i Google AdWords kupon.

Korisnik zadržava potpunu kontrolu nad svojim domenama putem administrativnog web sučelja.

Garantirana je dostupnost servera 99,9% godišnje.

Brzina pristupa na Internet iznosi 100 Mbps, što omogućuje brzo učitavanje web stranica s kompleksnim sadržajem.

Cloud Centrala

Telefonska PBX centrala kao usluga na mreži. Centrala više nije fizički potrebna da biste je koristili.

Funkcionalnosti koje su omogućene:

  • Telefonija: fleksibilno usmjeravanje dolaznih i odlaznih poziva, dodjeljivanje više brojeva jednom uređaju, preusmjeravanje poziva, prikaz broja, konferencijski pozivi, zapisi o pozivima, glazba na čekanju...
  • Crna lista pozivatelja
  • Snimanje razgovora
  • Faks poslužitelj s neograničenim brojem faks brojeva i prosljeđivanjem poruka na e-mail
  • Glasovna pošta
  • Automatski posrednik
  • Poslovna telefonija za više-lokacijske tvrtke
  • Interaktivni govorni automati

Osnovne prednosti:

  • Dostupnost usluge - čak i u situaciji kad je cijela lokacija korisnika isključena (radovi na električnoj mreži i sl.), pozivi mogu dolaziti do korisnika
  • Moguće je dodavanje telefona po potrebi
  • Sve funkcionalnosti su na raspolaganju korisnicima bez obzira na promjenu ili broj lokacija

Cloud Aplikacije

Softver na Cloudu ubraja aplikacije i napredna softverska rješenja kao što su ERP-ovi, antivirusi i operativni sustavi. Razlozi zašto je bolje držati softver na Cloudu su sljedeći:

  • Ušteda na licencama
  • Softver i aplikacije su uvijek ažurni (up-to-date)
  • Svi ovlašteni korisnici imaju pristup aplikacijama bez prethodne instalacije

Situacije kada na svako pojedinom računalu treba nadograditi Windowse, dodati određeni program, instalirati antivirus, plaćati licence ili podići novo radno mjesto, uz ovu uslugu, više ne postoje.

Cloud Računalo

Riješite se starih i sporih računala, a da ne morate kupovati nova. Usluga Cloud Računala vam omogućuje upravo to. Računalo se pokreće u našem datacentru, a (samo) vi ga koristite kao da je fizički kod vas. Koristite ga na svakom uređaju spojenom na internet i na svakoj lokaciji. Dakle, možete ga pokrenuti na starom monitoru, dok vam kućište više ne treba. Ovom uslugom, otvaranje i zatvaranje radnih mjesta se svodi na klik mišem, a tvrtka se oslobađa vrlo velikih ulaganja u kupnju i zamjenu računala.